Tudtad, hogy még a legborúsabb téli napon is fel tudsz töltődni fénnyel, ami által jutalmad: jobb közérzet?

Mit kell tenni? Próbálj minden nap friss levegőn tartózkodni legalább egy órát.

Befolyásold hormonjaidat a fény ereje által.

“Ha szervezetünk nem kap elegendő fényt, átáll “éjszakai üzemmódra”. Az agyban felszabadul a fáradtságérzetet okozó melatonin hormon.

Fáradtság, indítékszegénység és kedvtelenség a következménye. Különösen érzékeny emberek akár depresszióval is reagálhatnak a fényhiányra: a szakemberek ezt a jelenséget “téli depressziónak” hívják. Ez ellen annyit tehetünk, hogy rendszeresen feltöltődünk fénnyel.

A melatonin ellenfele a szerotonin, jó közérzetet kelt, és gátolja a melatonin felszaporodását az agyban. A “fényzuhanynak” egy kellemes mellékhatása, hogy jókedvre derülünk, mert a fény segíti a szerotonin képződését, és ezáltal a jó hangulat kialakulását. Hasonló hatása van a csokoládénak: serkenti az élénkítő hormonok termelődését. Nem véletlenül jelez a szervezetünk szerotoninhiány esetén édességek iránti éhséget – különösen télen. Ám ha nem vágyunk súlygyarapodásra, álljunk ellen a csábító kalóriabombáknak, és inkább üljünk ki a fényre minden nap. Elég naponta egy órát a levegőn tölteni, mindegy, hogy felhős vagy derűs az idő.

Már 3500 lux fényerő is segít meggátolni a szerotonin melatoninnál alakulását. Ennyi a legborúsabb téli nap világossága.

Összehasonlításként: derült időben 10.000 lux a fényerő.”

 

/Forrás: Birgit Sesterhenn-Gebauer: Méregtelenítés hetente egyszer/

Forrás: http://www.fittnok.hu/fennyel-feltoltodni?utm_source=rss&utm_medium=rss&utm_campaign=fennyel-feltoltodni


Designed and hosted by PortDesign.