Minden cukor beteggé, fáradttá és kövérré tehet

"Erõsödik a gyanú tudományos körökben, hogy a cukor, még a gyümölcscukor is ártalmas az egészségre és a jóllétre. Túlsúlyos felnõttek, akik nagy mennyiségû gyümölcsöt fogyasztanak, valójában egy savasító cukrot esznek, amit fruktóznak hívunk, és amitõl az ember beteg, fáradt és kövér lesz. A gyümölcscukor vagy fruktóz egy mérgezõ sav, amely a gyümölcs érése, vagy erjedése során keletkezik. A banán jó példa erre: ahogy érik, erjed, úgy lesz egyre édesebb és édesebb.

A gyümölcscukor vagy fruktóz e folyamat melléktermékeként keletkezik. Sok éven át kutattam a soványság és a túlsúly valódi okát, és úgy találtam, hogy amikor valaki magas cukortartalmú gyümölcsöket fogyaszt, mint amilyen például a banán, az alma, a narancs, a körte, a görögdinnye, az ananász, a mangó, hogy csak néhányat említsek, riasztó mértékben megnövekszik a testzsír-százaléka, illetve az inzulin-érzékenysége.

A fruktóz nem csak a gyümölcsökben található meg, hanem a gyümölcslevekben, valamint a tartósított befõttekben is, amelyek szintén nagyon savasítanak. De ugyanígy bekúszik a táplálkozásunkba az üdítõitalokban található magas cukortartalmú kukoricasziruppal, melynek 55 százaléka fruktózzá, 45 százaléka pedig glükózzá alakul a testünkben, vagy a szukrózzal (sima cukor), amely ugyanerre a két mérgezõ, savas cukorra bomlik.

 

Tudósok évek óta hangot adnak azzal kapcsolatos félelmeiknek, hogy a fruktóz tömeges méretû elhízást, inzulin-rezisztenciát, illetve cukorbetegséget idéz elõ (New Scientist, 2001. szeptember 1. 26.o.), de kevés közvetlen emberi vizsgálat történt ezzel kapcsolatban.
Egy kaliforniai egyetemen Peter Havel rávett 33 túlsúlyos, illetve elhízott embert, hogy csináljanak végig egy két hetes táplálkozási programot , amely 30% zsírból, 55% összetett szénhidrátból és 15% fehérjébõl állt. Ezt követõen további tíz héten át váltottak egy olyan programra, amelynél a csoport egyik felének energiáját 25%-ban fruktóz vagy glükóz biztosította.
Azoknál, akik fruktózt kaptak, növekedés indult meg a belsõ hasi zsírrétegben, amely körülveszi a belsõ szerveket, sörhasat okoz, és bizonyítottan összefüggésben áll a cukorbetegség, illetve a szív- és érrendszeri betegségek magasabb kockázatával. Mindez nem történt meg az elsõ csoportban.
A fruktózt fogyasztó csoportban megemelkedett a vérzsír szintje, ami aztán hasi zsírrétegként, illetve koleszterinként rakódott le. Az inzulinérzékenységük 20%-ot esett. Havel a múlt héten mutatta be ezeket az eredményeket San Francisco-ban, az Endokrin Társaság egyik ülésén.
Mivel Havel vizsgálata pusztán a tiszta fruktózra vonatkozott, a glükózszirupra és a cukorra nem, ezért jelenleg még nem tisztázott, hogy az elhízásért és a cukorbetegségért e többi anyag is felelõs-e. "A kérdés csak az, hogy milyen mennyiségû szirupot vagy kristálycukrot kell elfogyasztani ahhoz, hogy ezek a hatások létrejöjjenek?" - nyilatkozta Havel, aki hosszú távú tanulmányt tervez ennek kiderítése céljából. De azt is állítja, hogy azoknál az embereknél, akiknek már van valamilyen anyagcsere-zavaruk vagy savasodási tünetük - melyek olyan állapotok, a pocakkal és az inzulin-rezisztanciával együtt, amelyek növelik a cukorbetegség és a szívbetegségek kockázatát - tanácsos nagyon gyorsan abbahagyni a fruktóz tartalmú üdítõitalok túlzott fogyasztását.
"Mindez megerõsíti azt, amit már régóta tudunk - mondta Francine Kaufman, a Los Angels-i Keck orvosképzõ iskola munkatársa. - Hogy valószínûleg nem jó ötlet túl sok cukrot enni."
Az az érzés, amit a cukor utáni sóvárgásként ismerünk, valójában a test ásványi sók utáni sóvárgása. A testünk elektromos energiával mûködik, nem a cukorból származó kalóriáktól. A só mintegy vezetõként funkcionál az elektromos energia átvitelében a testen keresztül az egyes sejtekhez. Ezért van az, hogy a vérünk sós a nátriumtól, nem pedig édes a cukortól.
A cukor valójában sav, ami elhízást okoz. A zsír az egyik legfontosabb semlegesítõje a cukorhoz hasonló savas méreganyagoknak. Ha hízni vagy fogyni szeretnél, hagyd abba a cukorfogyasztás minden formáját! Minden cukor savas, és felborítja a tested finom pH egyensúlyát. A test kizárólag azért ragaszkodik a túlsúlyhoz, hogy semlegesíteni tudja a túlzott savmennyiséget, amely nem tudott távozni a vizelettel, izzadással, légzéssel, illetve széklettel. Egy személy nem túlsúlyos, hanem túl savas, és a gyümölcsök, gyümölcslevek, egzotikus gyümölcslevek, befõttek és szénsavas üdítõitalok mind lényeges savasító tényezõk." ( Dr. Robert O. Young )


Kockázatnövelõ tényezõk a rák kialakulásában

Az Amerikai Rákkutató Intézet kibocsátott egy 517 oldalas jelentést, ami részletesen ecseteli, hogy mi a HAGYOMÁNYOS orvoslás nézõpontja a rák kialakulásának fõ rizikófaktorairól, és mit lehet tenni ezek redukálásáért.
Az Intézet több mint 7000 széleskörû és legalább 5 éven át tartó kutatás anyagait vizsgálta át, és ezután arra a következtetésre jutott – amit közre is adott –, hogy az elhízás a következõ ráktípusok kockázatát növeli meg:
vastagbél-, vese-, hasnyálmirigy-, nyelõcsõ-, méh- és mellrák a klimaxon átesett nõk esetében.
A riport azt is kifejti, hogy bizonyos életmód változtatások képesek csökkenteni a rák kockázatát:


1. Legyünk annyira karcsúak, amennyire csak tudunk, a normálisnak számító súlyhatárokon belül.

2. Éljünk fizikailag aktív életet.

3. Korlátozzuk az „energiadús” ételek fogyasztását; a magas kalóriaértékkel bíró, zsíros, cukros ételekét. Kerüljük a cukros italokat.

4. Elsõsorban növényi eredetû ételeket fogyasszunk, köztük gyümölcsöket, zöldségeket, teljes értékû gabonákat és babféléket.

5. Korlátozzuk a vörös húsok fogyasztását, és kerüljük az ÖSSZES feldolgozott húsfélét.

6. Korlátozzuk az alkoholfogyasztást, nõk esetében napi egy italra, férfiak esetében napi kettõre.

7. Csökkentsük a sóbevitelt. Kerüljük a penészes gabonákat vagy hüvelyeseket.

8. A szükséges tápanyagokat az étkezések során vegyük magunkhoz, ne étrendkiegészítõk formájában.

Azzal, hogy ezeket az életvitel-módosítási javaslatokat közreadta, az Amerikai Rákkutató Intézet megtette az elsõ lépést a helyes irányba. Mivel a rák nem egy sejt, hanem az  életvitelünkbõl és étkezési szokásainkból származó savas salakanyag. Ahogyan én láttam, ennél azért többre van szükség ahhoz, hogy megelõzzük és/vagy visszafordítsuk az étkezésbõl és anyagcsere-folyamatokból adódó savak mérgezõ hatását.
Elõször is, a testsúly mint a rák kockázatának mutatója, csak másodlagos a rákot okozó tényezõkhöz képest, melyek a savasító életmód és táplálkozás. A test, a felépítését tekintve lúgos, mûködés közben azonban savasodik.
A test csak azért ragaszkodik a zsírrétegeihez, hogy megvédje magát velük azoktól az emésztés és anyagcsere során keletkezõ savaktól, melyeket nem tud kiválasztani és eltávolítani a verejtékkel, vizelettel, a széklettel együtt, vagy a légzés során.
A rákra való hajlam elsõdleges jele az, ha a vizelet pH-értéke 7,2 alatt van. A vizelet pH-ja meglehetõsen pontos mutatója a szövetek pH-értékének. Ha az ön vizeletének pH-ja 7,2 alá esik, akkor önnél bármilyen rákos megbetegedés kockázata igen magas, függetlenül attól, hogy ön kövér, sovány, vagy normál alkatú!
Ami az Amerikai Rákkutató Intézet 8 kockázatcsökkentõ életmódosítási javaslatát illeti, ezek közül csak egynek van elég erõs hatása ahhoz, hogy valóban képes legyen tenni valamit az ellen a belsõ savtenger ellen, amiben nap mint nap fürdünk – és ez a mindennapos fizikai aktivitás.
A többi életmódváltoztatási javaslattal kapcsolatban most leírom, hogy mi mindent találtam még, ami segíthet önnek megelõzni vagy visszafordítani a rákos állapotot.


1. Legyünk annyira karcsúak, amennyire csak tudunk, a normálisnak számító súlyhatárokon belül.

Ha Ön savasító ételeket eszik és savasító életmódot folytat, akkor az, ha Ön sovány vagy normál testsúlyú, kifejezetten veszélyes lehet az egészségére nézve. A testnek zsírra van szüksége ahhoz, hogy kivédje vagy elszigetelje a benne keletkezõ savakat, s így megvédje a szerveket, szervrendszereket, s az Ön életét. A normális testsúly megtartása csak akkor bölcs lépés, ha Ön lúgosító étrenden és lúgosító életmód szerint él, és a vizeletének pH-értéke 7,2, vagy ennél is magasabb.

2. Éljünk fizikailag aktív életet.

Ez pontosan az, amire szüksége van. Annyival egészíteném ki, hogy a testedzésnek legalább 1 órán át kell tartania folyamatosan, minden nap. Azt is szeretném a figyelmébe ajánlani, hogy a testedzés egyik leghasznosabb momentuma az, amikor a verejtékmirigyek révén megszabadulunk a savak egy részétõl. Tehát az edzés legfontosabb eleme az izzadás. Minél többet izzad, annál egészségesebb lesz. Izzadja egészségesre magát!


3. Korlátozzuk az „energiadús” ételek fogyasztását; a magas kalóriaértékkel bíró, zsíros, cukros ételekét. Kerüljük a cukros italokat.

Ez a pont részben korrekt, de részben nem az. Például, a cukor egy sav, ami annyira tönkreteszi a sejteket, hogy azok rákossá válnak. Másfelõl viszont az avokádó egy magas kalóriaértékû, zsírban gazdag étel, ami képes semlegesíteni az anyagcsere folyamatok során keletkezõ savakat, s így csökkenti a rák kockázatát. Tehát önmagában a kalóriák miatt nem érdemes aggódni. Azt kell figyelni, hogy egy adott étel vagy ital lúgosít-e, vagy inkább savasít. Ha lúgos ételeket és italokat fogyaszt, akkor annyit ehet és ihat, amennyit akar, és olyan gyakran, ahogy jólesik. A testet az elektronok mûködtetik, nem a kalóriák. Ezért egyen és igyon annyi elektronban gazdag ételt és italt, amennyit csak kíván.


4. Elsõsorban növényi eredetû ételeket fogyasszunk, köztük gyümölcsöket, zöldségeket, teljes értékû gabonákat és babféléket.

Ezzel csak az a probléma, hogy a gabonák és babfélék kisebb-nagyobb mértékben savasítanak, s így hozzájárulnak az étkezésbõl adódó savbevitelhez, s ezen keresztül a rákos állapotok kialakulásához. Ezen kívül, némelyik gyümölcs és zöldség, mint amilyen az ananász, a banán, a burgonya és a cukorrépa tele van cukorral, ami megint csak hozzájárulhat a rákos állapot kialakulásához. A megoldás az, ha tudjuk, mely ételek lúgosítanak, s melyek savasítanak.

A pH Csoda, illetve A pH Csoda a fogyásért címû könyvekben megtalálja azon ételek és italok listáját, amelyek lúgosítanak, ezért nyugodtan fogyaszthatja õket.


5. Korlátozzuk a vörös húsok fogyasztását, és kerüljük az összes feldolgozott húsfélét.

Minden állat húsa savas, és hajlamos eltömíteni az emésztõrendszert – pontosabban a beleket, s ez számos rákos állapot elõidézõje lehet, köztük a vastagbélráké. Az állati eredetû fehérje fogyasztása biztosan növeli a rák kockázatát. Azok a savak, amelyek az állati fehérjékben megtalálhatók – s így a tojásban is –, mind növelik a rák kockázatát: a salétromsav, a húgysav, a foszforsav és a kénsav. Ha húst eszünk, elárasztjuk ezekkel a savakkal az egészséges sejtjeinket, s ezzel tönkretesszük õket – akár el is rákosodhatnak.


6. Korlátozzuk az alkoholfogyasztást, nõk esetében napi egy italra, férfiak esetében napi kettõre.

Ez a tanács engem arra a fegyverekrõl szóló metaforára emlékeztet, ami így hangzik: Az Ön halálos ellensége ott áll az Ön otthona közepén, hét különbözõ fegyver van nála. De ne aggódjon, mert mi hatot elveszünk tõle! Ön tényleg megnyugodna? Ha Ön továbbra is fogyaszt mérgezõ savakat, akkor saját maga adja az ellensége kezébe a fegyvert. Ebben az esetben, az egyetlen fegyver, amit meghagy neki, az alkohol. Hány rosszul mûködõ hõforrás kell egy házba, hogy az leégjen? Elég egyetlen egy is. Ha egészséges szeretne lenni, és szeretné megelõzni a rák kialakulását, akkor nincs helye alkoholnak az otthonában. Ez éppúgy vonatkozik az üdítõkre, a kávéra, a teára – mindegy, hogy fekete-e vagy zöld – és a csapvízre, ha annak a pH értéke 9,5, vagy annál alacsonyabb.


7. Csökkentsük a sóbevitelt. Kerüljük a penészes gabonákat vagy hüvelyeseket.

Azt javasolni, hogy valaki ne egyen sót, olyan, mintha azt tanácsolná neki, hogy ne szívjon be oxigént és ne igyon vizet. A sóbevitel csökkentése acidózishoz (egy olyan állapothoz, amikor a vérben túl sok a sav vagy túl kevés a lúg, holott a vér egészséges állapotban enyhén lúgos) vezethet. A testen belül az elsõ számú savsemlegesítõ anyag a szódabikarbóna, aminek elõállításához sóra van szükségünk. Só nélkül meghalnánk. Amit viszont korlátoznunk kell, az a savbevitel – nem a só!
Bölcs tanács kerülni mindent, amiben élesztõ- vagy penészgomba lehet. Ebbe beleértendõ a sajt, a joghurt, a gomba, az étkezési élesztõ, a szójaszósz, a mustár, az ecet is, és még sorolhatnám, mi minden. A savas ételek, italok és ételízesítõk – amiket önnek nem szabadna fogyasztania – teljes listáját megtalálja A pH Csoda és A pH Csoda a fogyásért címû könyvekben.


8. A szükséges tápanyagokat az étkezések során vegye magához, ne étrendkiegészítõk formájában.

Ez is jó tanács lenne, ha meg tudnánk oldani, hogy kellõ mennyiségû elektronhoz jussunk a testünk mûködtetéséhez, és megfelelõ mennyiségû lúgosító anyaghoz az elkerülhetetlenül keletkezõ savak semlegesítéséhez. Étrendkiegészítõk nélkül szinte lehetetlen elérni, hogy egészségesek és fittek legyünk, s mindig legyen energiánk.


Ahhoz, hogy megóvja az egészségét, minden nap szüksége van a következõ ételekre, italokra és kiegészítõkre:

1) Olyan étrendet állítson össze magának, amiben sok klorofillban gazdag elem van, köztük zöld italok, gyümölcsök és zöldségek. Én azt javaslom, hogy a testsúlyától függõen, minimum 1 liter zöld italt igyon meg 25 kg-onként. (Tehát ha Ön 75 kg, akkor minimum 3 l-t.) Ha Ön valamilyen rákos állapottal küszködik, akkor 15 kg-ként 1 litert.
2) Igyon meg naponta kb. 1 dl többszörösen telítetlen zsírt: lenmagolajat, kendermagolajat, tökmagolajat, avokádó-, oliva- vagy gránátalmaolajat.
3) Igyon meg 3-4 liter lúgos vizet, aminek legalább 9,5 a pH értéke. Ezt zöld ital formájában is megihatja. Nem kell mind a kettõt külön-külön elfogyasztani. Ihatja a kombinációjukat is.

4) Egyen meg 8-10 gramm természetes állapotú (nem finomított) tengeri sót.

Ezt a négy pontot én úgy szoktam emlegetni, mint a 4 táplálékcsoportot. Lefedik mindazt a tápanyagot és energiát, amiknek a bevitelére a testnek szüksége van. Nincs szükség további szénhidrát vagy protein fogyasztására. A test az izomzatot, a csontokat, és a bõrt a vérbõl építi fel, a vér pedig lúgos közegben jön létre a vékonybélben, ha megfelelõ mennyiségû zöld, lúgos táplálékot és többszörösen telítetlen zsírt fogyasztunk.


Tartsa észben: amikor zöldet eszik-iszik, akkor Ön tisztul.

A bõr a harmadik vese

Az étrendbõl és az anyagcsere folyamatokból származó savak kiválasztásának négy szerve közül az egyik a bõr.  A másik három a légzõrendszer, a húgyrendszer és az emésztõrendszer. Én a bõrt úgy szoktam emlegetni, mint a harmadik vesénket.
Amikor a savak a nyirokrendszeren, illetve a bõrben található verejtékmirigyeken át távoznak, akkor különbözõ tünetek jelentkezhetnek – úgymint vörös, fehér, vagy barna foltok, kiütések, sebek, elszínezõdések, pigmentáció-problémák, ekcéma, de akár melanóma (rosszindulatú festékes anyajegy) és más bõrrák is jelentkezhet.

Hogy miért?

Azért, mert az étrendbõl és az anyagcsere-folyamatokból származó savak megégethetik, illetve roncsolhatják a bõrsejteket, s gyakorlatilag ez a valódi oka az ÖSSZES létezõ bõrproblémának.
A lúgos folyadékkal történõ hidratálás segítségével ezek az étrendbõl és anyagcserébõl származó savak felhígíthatók, s ezáltal csökkenthetõ akár a kiütések keletkezésének, akár a rák kialakulásának kockázata.
A pH Csoda életmód program és táplálkozás arra fókuszál, hogy megtartsa a testnedvek finom, lúgos pH-egyensúlyát, s így óvja a test legkiterjedtebb szervét – a bõrt is.

Designed and hosted by PortDesign.