Mitől is lesz hatékony egy fogyókúra? Röviden, ha elérjük a kívánt súlyt, és lehetőleg ne is szedjük vissza. Hosszabban… kinek mi. A fentieken felül, ha elérünk valami egyebet is. Jó cél lehet az életmódváltás, egészséges ételek fogyasztása a jövőben, rendszeres sportolás beiktatása stb stb. Van néhány fontos alkatrész, amik nélkül ez nem fog menni.

Most nem azt nézzük, hogy melyik típusú fogyókúra a legjobb, a lényeg, hogy mindenki találja meg a magának megfelelőt.

 

1. Hit

Válasszunk olyan diétát, amiben hiszünk. Egyáltalán, hiszünk abban, hogy “diéta”? Hiszünk abban, hogy “fogyókúra”? Gondoljuk csak át, üljünk le és rágódjunk el ezen a két szón. Diéta… fogyókúra… mi jut róla eszünkbe? Ha semmi negatív, akkor rendben van. De ha az, hogy most aztán sanyargatni fogjuk magunk 1-2-3 hétig, hónapig, és úgysem lesz eredménye, vagy ha lesz, pár hét alatt visszaszedjük, akkor nem fogjuk elérni a célunkat. Ez esetben ne nevezzük diétának, fogyókúrának, amit csinálunk. Keressük meg azt a kifejezést, aminek számunkra egyértelműen pozitív a kicsengése. Hívjuk úgy, hogy “odafigyelek, mit és mennyit eszek” vagy “változtatok az életmódomon” vagy bármi hasonló, a lényeg, hogy a kifejezés erősítse bennünk azt, hogy meg tudjuk csinálni.

2. Vágy

Vágyjunk az eredményre tiszta szívünkből. Üljünk le és vizsgáljuk meg magunkat fejben, tényleg akarjuk ezt? Ha nincs meg a vágy, a belső motiváció erő, keveset ér bármilyen erőfeszítés. Ha félünk a narancsbőrtől, hogy új ruhákat kell majd vennünk, hogy mit szól majd a férjünk/feleségünk, ha nem eszünk olyan nagyokat, vagy bármi egyéb oka is lehet annak, hogy nem vágyjuk igazán a végeredményt. Tegyük tehát rendbe ezt is, mielőtt belevetjük magunkat a dologba.

3. Elvárt eredmény

Legyen egyértelmű, hogy mi is a cél. Lefogyni, persze. De mennyit, mikorra? Vagy ne is akarjunk lefogyni, akarjunk csak változtatni valamin. Fogalmazzuk meg konkrétan, és leginkább hihetően. Lefogyni egy hét alatt 10 kilót… ezt magunk sem fogjuk elhinni. Állítsunk fel egy olyan elvárást, amit reálisnak gondolunk, amit elhiszünk, hogy képesek vagyunk megvalósítani. Sokkal hihetőbbnek hangzik például a fenti 10 kilót 3 vagy 6 hónap alatt leadni.

+1. Mozgás

A mozgás rendkívül fontos, ezt nem lehet eléggé hangsúlyozni. Lehet fogyni mozgás nélkül is, de nagyban gyorsítja a folyamatot, és legfőképpen erősíti a testünket, és legalább annyira a lelkünket is. Kezdjük apró lépésekkel, vagy akár nagyobbakkal, ahogy az tetszik. Legyen az egy kis séta, szálljunk le egy megállóval előbb a buszról, este vacsora után ne dőljünk be a tv elé, hanem menjünk el egyet sétálni. Rendkívül motiváló tud lenni, ha leadjuk az első pár kilót és séta közben érezzük, hogy mennyivel könnyebb a járás. Drasztikusabb mozgásformát is választhatunk, legyen az a futás, vagy edzés teremben, aerobic, labdajátékok, bármi. Még egyszer, erősíti a testet, és legalább annyira erősíti a lelket, és óriási motivációt tud adni a továbbiakra.


Designed and hosted by PortDesign.